Bij de Tulpenboom

Bij de Tulpenboom

dinsdag 11 augustus 2015

Groen en geel

De watercoulormarkers die ik van Michelle voor mijn verjaardag heb gekregen had ik nog niet uitgeprobeerd. De Gele Plomp ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Gele_plomp) aan de waterkant op de tuin  inspireerde mij om dat eens te gaan doen. De Gele Plomp is de nationale plant van Friesland. Het blad ervan zit in de Friese vlag maar dan in het rood. Grappig, ik dacht dat het gewoon rode hartjes waren tussen de blauwe strepen.
Het fijne van deze stiften is dat je met de ene kant een dunne lijn kan zetten en met de andere een dikkere. Je kunt de lijnen uitwassen met water en penseel zoals met gewone aquarelverf. Ik combineerde de stiften met Oost-Indische inktpen. Hieronder zie je het resultaat van de 2e poging, de eerste is niet blogwaardig ;).







Ik ben erg blij met dit lieve cadeau. Ze bevallen me goed en ik ga ermee verder experimenteren. Dank je wel Michelle! 


Deze pruimen zijn van de boom van de buren op de tuin. Ze hingen over en dat laten we niet zomaar gebeuren natuurlijk! Ook een leuke uitdaging om na te tekenen/schilderen met die nuances groen en geel. Ze waren trouwens lekker zoet!

3 opmerkingen:

  1. Goed gedaan Mirjam! Ziet er heel goed uit en die pruimen zien er heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig resultaat heb je er meteen al mee bereikt. Ik ben benieuwd naar je volgende werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk te lezen dat jullie het leuk vinden! Het werkt echt lekker met die watercolourmarkers. Ik zal er vast vaker mee aan de slag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen