Bij de Tulpenboom

Bij de Tulpenboom

zondag 27 september 2015

Septembergeel en -blauw

De tuin komt steeds verder in herfstsfeer. Grote oranje/gele pompoenen en zonnebloemen overheersen momenteel in de tuinen op ons complex. Ze steken mooi af tegen het al verkleurende groen en het blauw van de lucht. Ook in onze eigen tuin zijn de kleuren blauw en geel nu nog ruim aanwezig. Vanmiddag hebben we met open tuindeuren genoten van het heerlijke septemberweer. Het werd toch wel wat fris tegen zessen en hoog tijd om weer huiswaarts te gaan want 's avonds stond Heel Holland Bakt weer op het programma. We leven mee met alle inspanningen, successen en pech van de bakkers maar genieten vooral van het rake commentaar van onze plaatsgenote Martine Bijl. Zoals we deze week hoorden, is zij spijtig genoeg getroffen door een hersenbloeding waar zij al gestaag wat van aan het herstellen is.  http://www.televizier.nl/nieuws/sterren/martine-bijl-is-bij-kennis-en-gaat-gestaag.7483808.lynkx


    Een nogal apocalyptische foto van "the invasion of the pumpkins".




Het bramenblad steekt mooi af tegen onze kano.




Zaaddozen van de gele lis.




Nog een heerlijke middag om te lezen met de tuindeuren wijd open.


Hans heeft geen zitvlees en moet rommelen met een schep, hamer of schroefboor. Of met een hark door de waterplanten zoals hier. 












Muntkevers die de munt inmiddels compleet weggevreten hebben.


Een 360 graden panoramafoto die -plat weergegeven- een wat vertekend beeld geeft van de tuin.

Afgelopen vrijdag stond mijn uitzicht bij het tekenen 's ochtend"s ook in het teken van de kleur blauw. We moesten in één kleur een interieur in een 1-, 2- of 3-puntsperspectief schilderen in olieverf, gemengd met medium (Liquin). Ik had nog niet eerder met olieverf en Liquin geschilderd en koos voor een donkere variant van Pruisisch blauw. Ik vond het olieverven moeilijk maar leuk om te doen.  


Ik hou van deze Amsterdamse buurten. Iedere vrijdag weer een feest om hier door de straten te struinen.



Als ik de Postcodeloterij win koop ik zo´n huis in Amsterdam én een huis aan de Vecht of de Tienhovense Plassen en mocht er nog wat overschieten: een appartementje in Berlijn.


 Dit was de oorzaak van mijn "blue morning" afgelopen vrijdagochtend. 



Ik kon eerst geen onderwerp vinden dat ik 's middags wilde tekenen. Tot ik dit afdak zag met deze twee poezen erop. Dat moest het natuurlijk worden! Aan de uitwerking van de poezen ben ik nog niet toegekomen maar ik ga de tekening thuis verder afmaken (neem ik me voor;)  


Over katten gesproken. Wat een mooie foto heeft Michelle gemaakt van onze Sissy! Ze doet mee met een prijsvraag van Bol.com in het teken van dierendag en hoopt ermee in de prijzen te vallen.




Hier wordt Pansy grondig gewassen door Sissy, zó lief.


Ook thuis zijn blauw en geel goed vertegenwoordigd. 









De bloemen op tafel zijn veiligheidshalve diep in het glas weggestopt. Tot nu toe werkt dit goed tegen nieuwsgierig kattenvolk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten