Bij de Tulpenboom

Bij de Tulpenboom

zondag 13 december 2015

Toppers

Nee, ik bedoel niet dè Toppers, daar hou ik niet zo van. Tijdens de twee uitjes die ik nog in het verschiet had sinds mijn laatste blogje heb ik twee toppers ontmoet. De ene is voor mij  een topper op muzikaal vlak en de andere is voor mij een topblogster, die ook zeker op muzikaal vlak haar vrouwtje staat (o.a. via haar blog).  Ik heb het over Janne Schra die Michelle en ik donderdag hebben zien optreden in Tivoli Utrecht en over medeblogster Vlasleeuwenbekje http://vlasleeuwenbekje.blogspot.nl/, die Hans en ik afgelopen zaterdag hebben opgezocht in Den Helder.

Het optreden van Janne was geweldig!! Ze straalde en zong al haar bekende nummers zo gemakkelijk en mooi. Wat een stem! We genoten, vooral omdat we helemaal vooraan stonden. Het was alsof ze alleen voor ons zong!






Michelle in gesprek met Janne.

Haar mooiste nummers vind ik Little Bamboo, Speak Up, Everything I do en natuurlijk haar hit Carry On maar eigenlijk vond ik alles wat ze zong erg de moeite waard. Leuk ook dat ze na afloop al snel tussen het publiek te vinden was (weliswaar voor de merchandising maar dat hoort erbij). Leuk mens, prima artiest, geen superdiva. We hadden een topavond!









En zaterdag gingen we eindelijk naar Vlasje!! We gingen -à la The Doobie Brothers met de long-train-runnin- naar Den Helder. Daar werden we door onze gastvrouw op de scoot opgewacht op het station. Wat ontzettend leuk om elkaar nu eens in levende lijve te ontmoeten!!
We liepen door het centrum naar haar huis en werden daar verwelkomt door Koekie en Teigetje, wat een schatten van katten! Na een kop goedgevulde linzen/groentesoep verdween Hans naar het Marinemuseum http://www.marinemuseum.nl/, waar hij herinneringen ophaalde aan zijn marinetijd in de seventies.  


Koekie, wat een aanhankelijke lieverd, een echte knuffel-schootkat!


 En Teigetje, ook een schat die graag op schoot zit maar soms liever even in de stoel.

Vlasje en ik kletsen honderd uit terwijl Hans zich vermaakte op zijn "trip down memory lane". Later deed hij gezellig mee met Koekie op schoot of in zijn nek, allemaal prima! We hebben een goeie klik en de tijd vloog  al pratend en kijkend naar wederzijdse foto's en de objecten en schilderijen van Vlasjes vader. Een veelzijdige man met wie zij een enorme band had, dat is mij wel duidelijk geworden.  Ondanks de regen vergezelde zij ons weer terug naar het station.
Tot een volgende keer weer Vlasje, hopelijk bij beter weer! Dan kletsen we zo weer verder, dat weet ik zeker en dan gaan we de kunst bekijken die Den Helder te bieden heeft. Ik kijk er al naar uit!

2 opmerkingen:

  1. Leuk uitje, heerlijk!
    En de ontmoeting met Vlasje, super! Gek hè, dat het dan niet tegenvalt, als je al lang bij elkaar leest zit het best wel goed met die klik! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Trees, t was hartstikke leuk bij Vlas, t is een (h)eerlijk mens! We houden contact en blijven natuurlijk bij via onze blogs. Jij hebt ook al een paar ontmoetingen gehad las ik. Leuk is dat die nieuwe manier van contact maken!

    BeantwoordenVerwijderen