Bij de Tulpenboom

Bij de Tulpenboom

zondag 8 mei 2016

weekend

Door de vrije dagen in de afgelopen tijd lijkt het steeds weekend en door het mooie weer komt daar nog eens een vakantiegevoel bij! Vrijdag waren mijn moeder en ik op bezoek bij mijn broer en besloten we koffie te gaan drinken op het terras van Staverden. De koffie smaakte hem weer goed en mijn moeder en ik hadden wel trek gekregen en namen een dikke plak arretjescake bij ons kopje koffie/thee. Daar konden we wel even op teren! We hadden de rolstoel mee dus we konden daardoor nog even rustig rondwandelen in het park om nog even te genieten van de lentezon.
 




Deze witte pauw had vast ook de lente in z'n bol en was de boom in gevlogen. Ik wist eigenlijk niet dat pauwen dat kunnen.


Ook hier was de appelbloesem nog op z'n mooist. De perenbloesems waren al uitgebloeid, net als op onze tuin. Daar zag ik laatst al allemaal minipeertjes aan de bomen zitten. Hopelijk krijgen die de kans om verder uit te groeien.

Gisteren hadden we een rommeldagje met klusjes die meestal moeten gebeuren in het weekend en een bezoekje aan de kapper. Ik ben erg blij dat mijn vaste kapster weer terug is van zwangerschapsverlof. Mn haar zit het best als zij me knipt vind ik.  Ze heeft een dochtertje gekregen en ik had een cadeautje voor haar mee genomen dat helemaal in de smaak viel. Zo leuk om iets te geven als iemand er helemaal niet op rekent!

Vandaag was ik aan de beurt met cadeautjes omdat het moederdag is. Ik ben verwend met een Bosatlas van Amsterdam van Hans (ik had me eens laten ontvallen dat ik die erg leuk vond en was er inderdaad gelijk een paar uur mee onder de pannen) en pakket met Lush badbruisballen van Michelle. Eén bal die gebroken was heb ik maar gelijk geprobeerd;) Delushious hoor Michelle!! Natuurlijk hoeft het helemaal niet omdat moederdag vooral een commercieel gebeuren is en ik van niemand iets verwacht op zo'n dag maar ik vond het wel lief. Mijn moeder had ik vrijdag al een mooie plant gegeven voor op haar balkon, een Dipladenia.


foto: www.openbaargroen.be
Ik weet dat ze deze plant mooi vindt, vooral omdat ie tot in november rijkelijk doorbloeit. Volgende week met Pinksteren komt ze bij ons, gezellig, dan maken we er opnieuw moederdag van! 

Vandaag gingen we met zn drieën met de fiets naar Utrecht om een film te zien waar Mads Mikkelsen in speelt,één van Michelles favoriete acteurs. De film heet Men & Chicken en is vrij absurdistisch maar wel prachtig gefilmd. (zie: http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=49093)  Het verhaal is goed te volgen en het is, hoe absurd de film ook is, ook erg goed geacteerd. Wat het verder boeiend maakt om naar te kijken is dat er meerdere lagen in verwerkt zijn, filosofische en levensbeschouwelijke inzichten over zaken die uit het leven gegrepen zijn, familieverhoudingen, gedrag van mensen maar dan wel erg uitvergroot allemaal.
Ik heb Mads Mikkelsen wel vaker zien spelen en vind hem ook erg goed. Ook andere acteurs kwamen mij bekend voor, waaronder één uit de serie Borgen, een serie waar Hans en ik heel graag naar keken. Ik hou wel van de Scandinavische films en series en heb er gelukkig nog veel te kijken. Dat komt vast omdat ik sowieso van Scandinavië hou en er ook graag naar toe ga. In maart zijn Michelle nog naar Kopenhagen geweest, waar we erg van genoten hebben. In een van de volgende logjes zal ik daar verslag van doen.    

Hans en Michelle lopen hier richting Louis Hartlooper Complex waar Men & Chicken draait. We zaten met z´n vieren in de zaal. Het leuke is dat er in dit filmhuis nog een explicateur is die de film vooraf toelicht. Dat geeft een bioscoopbezoekje net even wat extra´s. Je kan er ook gezellig wat eten voor of na de film. 

De Utrechtse dom.

Na afloop aten we een huisgemaakt ijsje bij Smaken Verschillen in de Lange Nieuwstraat https://www.facebook.com/SmakenVerschillenUtrecht/. Wat een heerlijk ijs! De deurstopper was geheel in stijl van de winkel!


We kregen na zo'n flinke fietstocht/filmsessie alweer gauw trek en aten een biologisch patatje (ok, biologisch he, dan is het niet zo erg) bij de Frietwinkel (zie: http://frietwinkel.nl/). Wat een ontzettend lekkere en superverse patat en mayonaise hebben ze daar zeg! Een terechte winnaar van de friettest 2015 vinden Michelle en ik maar Hans heeft liever een frietje van Manneken Pis, de andere beroemde Utrechtse frietkraam! (zie: http://www.mannekenpis.nl/locaties/)
Bij thuiskomst aten we ter compensatie van dit alles een gezonde salade en wat aardbeien als toetje (goed bezig!). Met deze temperaturen was dat helemaal prima!

2 opmerkingen:

  1. Prachtig verslag en prachtige foto's weer!
    Mag ik die foto van die deurstopper van je gebruiken?
    Heb er wel een leuk verhaaltje bij voor mijn blog...
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Trees, natuurlijk mag je die foto gebruiken. Ik ben benieuwd naar het verhaal erbij!!

      Verwijderen