Bij de Tulpenboom

Bij de Tulpenboom

woensdag 5 juli 2017

Weer terug en een verborgen tuin

Na een paar maanden "blogloos" te zijn geweest heb ik -mede door een paar subtiele aansporingen- besloten om mijn blog nieuw leven in te blazen. Geregeld zal ik weer wat posten over de onderwerpen die tussen mijn labels te vinden zijn. Ook zal ik weer wat oude stukjes online zetten. Een aantal blogs ben ik blijven volgen en bij andere kijk ik uit naar een eerste of hernieuwde kennismaking!

Afgelopen zondag waren Hans en ik bij vrienden in De Meern. We ontmoetten elkaar per fiets in de buurt van kasteel de Haar in Haarzuilens, waar wij niet ver vandaan wonen.

We fietsten samen verder naar Natuur- en educatief centrum De Kievit in Harmelen, een mooi stukje natuur en historie waar je pas komt via een groene overdekte laan, na zo'n 800 meter lopen.  Het is met recht een verborgen tuin en een waar paradijs voor vogels en insecten. Die laatsten waren er in grote getale om te lurken aan de vele bloemen. Het was er heel stil en eigenlijk moet dat zo blijven. Niet verder vertellen dus!



Het educatief centrum is maar af en toe open en is gevestigd in een paar daglonershuisjes. De tuin en de huisjes worden met zorg onderhouden door vrijwilligers en kunnen in tact blijven dankzij sponsoring en giften.











We misten wel wat kippen voor deze eenzame meneer De Haan. Hopelijk komen die nog. Verder hebben we alleen maar lof voor deze mooie en goed onderhouden natuurtuin!

Na het vertrek van deze heerlijke plek fietsten we gelouterd door zoveel mooie natuur verder langs de Leidse Rijn naar De Meern, waar we werden opgewacht door de dames des huizes en we nog een hele gezellige avond hadden!
     

11 opmerkingen:

  1. Welkom terug. Fijn om jullie weer te volgen. Mooie foto's weer van een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Vlasje! Het was zeker een mooie dag en het voelt goed om hier weer terug te zijn!

      Verwijderen
  2. Een zeer mooi plekje en leuk dat je het bloggen toch weer bent gaan oppakken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hè Hans, inderdaad een fijne plek en het blogplezier komt weer helemaal terug. Cliffhanger: binnenkort plaats ik een berichtje over Zweden;)

      Verwijderen
  3. Ja, het is fijn dat je weer terug bent op je blog. En meteen al met een heerlijk plekje.
    Ik ben ook benieuwd naar je Zweden berichtje.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Willy, leuk je hier weer voorbij te zien komen! Zweden komt eraan hoor, in etappes. Tot gauw weer!

      Verwijderen
  4. Leuk dat je er weer bent!
    Mooi hoor daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mrs T, goed dat je hier ook weer bent! Leuke foodtag had je geplaatst!

      Verwijderen
  5. Welkom terug Mirjam!
    Wat een mooie foto's van een heerlijk uitje in de buurt.. Zo zie je, echt ver hoef je niet eens te gaan hè..
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad Trees, hier in het Utrechtse is ook van alles te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen